دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی EDO به عنوان محور آموزش هر سیستم آموزشی بوده و ارتقای کیفی آموزش مدیون آن است . برخی از شرح وظایف و اختیارات این دفتر به شرح ذیل است :
الف) نظارت در اجرای فرآیندهای آموزشی گروهها :
1- ارزیابی فعالیت های آموزشی گروهها ( اعم از کلاس درس ، آموزش های درون بخشی مانند ژورنال کلوپ ، گزارش مورد و .... ) بر اساس چک لیست های EDO
2- ارائه فیدیک در موضوع کمیت و کیفیت فرآیندهای آموزشی به گروهها
3- نظارت بر نحوه ارزیابی دانشجویان ( تناسب متد ارزیابی ، اهداف آموزشی ، روایی , پایایی آزمون ) و ارائه آن به گروه های آموزشی و اساتید .
4- هدایت اجرای ارزشیابی درونی درگروههای آموزشی
ب) همکاری در ارزشیابی اعضای هیات علمی :
1- ارزیابی کمیت و کیفیت فعالیت آموزشی و ارائه پسخوراند آن به اساتید
2- تشویق و ترغیب دانشجویان جهت شرکت در ارزشیابی صحیح اساتید
3- اطلاع رسانی به اساتید در مورد مراحل فرآیند ارزشیابی
4- تحلیل نتایج ارزشیابی اساتید و بازبینی آنها بطور کیفی و مصاحبه ای
5- ارائه و بازبینی فرمهای ارزشیابی جهت اطلاع اعضای هیات علمی در سایت دانشکده
6- شرکت در جلسات گروههای آموزشی و تحلیل نتایج ارزشیابی و راهکارهای بهبود نقاط ضعف
ج) ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش :
1- راست آزمایی طرحهای دانش پژوهی
2- چاپ مقاله در مجلات آموزش پزشکی
3- ارسال فرآیندهای آموزشی به جشنواره های آموزشی ( شهید مطهری و ... )
د) شرکت در برنامه ریزی آموزش :
1- نظارت بر ارائه طرح درسها در ابتدای ترم در گروههای آموزشی
2- تکمیل طرح درس های تدوین نشده و بارگذاری آنها بر روی سایت دانشکده
ه) همکاری در ارتقای توانمندیهای اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی :
1- نیاز سنجی اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی و انعکاس آنها به EDC
2- معرفی و پیگیری اعضای هیات علمی جهت شرکت در کارگاههای آموزشی EDC
3- تهیه پمفلیت های آموزشی و ارائه آنها به اعضای هیات علمی