1- رسیدگی به فرم های پرشده استخدامی به منظور حصول اطمینان از صحت آنها
2 - تهیه پیش نویس کارگزینی از قبیل پیش نویس احکام انتقال، ترمیم حقوق، مرخصی، معذوریت، ترفیع، اضافه کار و نظیرآن با اطلاع مقام مافوق و با رعایت قوانین و مقررات مربوط
3- رسیدگی به پیشنهادات و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدام، تبدیل وضع استخدامی، ترفیع، بازنشستگی و تعیین برقراری حقوق بازنشستگی ویا وظیفه
4- انجام امور مربوط به تعاون، بیمه و رفاه کارمندان
5- برنامه ریزی و تمشیت و سرپرستی امور مختلف کارگزینی
6- انجام امور بازنشستگی کارکنان بازنشسته و کارکنانی که به بازنشستگی نائل می شوند
7- انجام امور مربوط به مرخصی کارکنان
8- انجام امورات مربوط به تمدید قرارداد کارکنان پیمانی و تکمیل فرم های تمدید قرارداد
9- کنترل ورود و خروج پرسنل
10- انجام امر مربوطه به گزینش کارکنان
11- بررسی ارزشیابی کارکنان و اجرای صحیح ارزشیابی
12- پاسخگویی ، مکاتبات اداری و سوالات مراجعین و مسئولین مربوطه
13- بایگانی اسناد و مدارک مربوط به پرسنل
14- مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اجرای قوانین و مقررات مورد عمل
15- انجام سایر امور مربوطه طبق نظر مقام مافوق مطابق با نیاز سیستم